Puskás Arena nyitány

November 15-én este az Uruguay elleni felkészülési mérkőzéssel hivatalosan is megnyitja kapuit az új nemzeti stadion, a Puskás Aréna. A találkozó Gera Zoltán búcsúmeccse lesz.
Bővebben itt...































Sportlinkek








Hirek keresés:





Fórum



Hírlevél

Regisztráció

Regisztráció módosítás


Felhasználónév:

Jelszó:





Autósport – Újabb értékes pontok Szlovákiából
2011-09-05 17:03:25
Rövid időn belül második versenyén vett részt Leffler Csaba északi szomszédunknál. A Szlovák Autós Hegyi Bajnokságban induló egri pilóta számára a Jankov vrsok-i viadal után Dobsina jelentette a következő állomást. A magyar határhoz közeli település a kilencedik és tízedik futamnak adott otthont. Új aszfaltréteget kapott a 6810 méteres útszakasz, így kiváló minőségű pálya várta a mezőnyt. A Renault Megane Coupe-t irányító „Lefi” alaposan felkészült a versenyre. Igyekezete nem volt hiába, hiszen mind a két futamot megnyerte kategóriájában, sőt az A-csoportban is előkelő helyezéseket tudhatott a magáénak. A bajnokság soron következő megmérettetését Lengyelországban bonyolítják le.

Leffler Csaba beszámolója:

A Jankov vrsok után csupán négy napunk maradt a következő versenyre való felkészülésre. A Szlovák Autós Hegyibajnokság kilencedik és tizedik futamát rendezték meg Dobsinán. Péntek délután érkeztem meg Dobsinára és nagyon jól esett a versenyigazgató úr, Marcell Kollárik szívélyes üdvözlése! Itt találkoztam Jozef Proschinger úrral is. A szokásos adminisztratív és technikai átvételek után elfoglaltam a depóhelyem. Késő délután megérkezett Palotai Gyuri és még háromszor felmentem a pályán. Több éve versenyzem ezen a pályán és a pályaismeretemmel nincs probléma, de most a szerdai napon is voltam a pályán a családi autónkkal, mert új aszfaltréteget kapott a 6810 méteres szakasz és megnéztem a változásokat. A szombati két edzőfutamot közepes idővel teljesítettem a napsütéses időben. Az előző versenyen az addig megszokott és megtapasztalt gumijaim elkoptak és most az elsődleges célom az volt, hogy az ismeretlen abroncsokat teszteljem. Kevés lehetőségem adódott a guminyomás értékeinek beállítására.
Az új aszfalton egyre magabiztosabban autóztam és ugyan többet csúszkáltam ezekkel az abroncsokkal, de összességében jól sikerültek az edzések. Ilyen kitűnő közúti pályán még nem versenyeztem! Az ebéd után nyugodtan vártam az első versenyfutamot,
azonban tíz perccel a rajt előtt elkezdett esni az eső. Gyorsan kerekeket cseréltünk és egy új helyzet adódott. A „kissé” használt intermédiák mellett döntöttem. A futamot esős időben teljesítettük. Sokat csúszkálva értem föl a célba és csak azután néztem meg az időeredményemet, amikor az összes 2000ccm-es, szívómotoros autóval induló ellenfelem felért. Nagyon örültem annak, amit láttam, mert több mint hat másodperccel megvertem a cseh és szlovák ellenfeleimet. A második futamon már nem esett az eső, de kerekeket nem cseréltünk. Jó döntésnek bizonyult, mert az erdős részeken vizes maradt a pálya. Jobbak voltak a körülmények és ennek megfelelően javítottam is az időmön. Sikerült ismét első időt mennem, így a szombati napot megnyertem.Az „A” csoport abszolút értékelésében a WRC-k és a Mitsubishik mögött az ötödik helyezést értem el. Egy sikeres, minden tekintetben jó nap után mentünk pihenni. Vasárnap reggel lecseréltük a kerekeket és gyönyörű, napsütéses időben teljesítettük a két edzést. A szombati kevés tapasztalatot próbálgattam és a tesztelésre szántam a két futamot. Az ellenfeleimnek tetszett, hogy négy másodperccel jobb idővel teljesítették a távot, mint én. Gyurinak is mondtam, hogy nem kell aggódnunk az időm miatt, mert tudom, hogy a pálya melyik részein lehetek még gyorsabb. Az első versenyfutamom rajtja és a pálya első szakasza is jól sikerült. Arra kellett figyelnem, hogy a pályabejárás alkalmával megtanult pontoknál fékezzek és használjam az íveket. Semmilyen rögtönzésre nincs szükség. Belülről tetszett a felmenetelem és meglepett az időm is, mert a lényegesebben erősebb autókkal induló ellenfeleimet a száraz pályán is sikerült megvernem. Rádión mondtam Gyurinak, hogy a különbség ugyan egy másodperc, de ez eddig így rendben van! A második futamom is jól sikerült és javítottam az időmön 0’6” másodpercet. A két futam összesített ideje alapján a vasárnapi versenyen is első lettem. Az „A” csoportban a negyedik helyezést értem el. Sok értékes pontot gyűjtöttem, ami a bajnokságban lévő helyezésemet tekintve mindenképpen fontos. A következő verseny Lengyelországban lesz.
Szombaton egy kellemes élményben volt részem, hiszen a pályán egri ismerősök integettek. Köszönöm a szurkolásukat, jól esett!
Köszönöm partnereinknek és segítőinknek, hogy ezen a versenyen részt vehettem!
EL Paganus Kft., Kerekes Kft., 100% Gumiszervíz, Czicza Autójavító, Média Eger Nonprofit Kft., Rádió Eger, agriasport.hu, markrally.atw.hu,Junior Auto Klub SK., Kata és Ján Droppa, Jozef Proschinger úr, Palotai Gyögy, Gyetvai Miklós, Családom.


RG
beküldött fotók







Kiadó az Egri Városi Sportiskola információ:   agriasport@agriasport.hu    Médiaajánlat    Impresszum - Kapcsolatfelvétel