Tokió 2020

Japán új miniszterelnöke Szuga Josihide, megerősítette, hogy mindenképpen megrendezik jövőre a tokiói olimpiát és paralimpiát. A sikeres lebonyolítás lesz a bizonyítéka annak, hogy az emberiség legyőzte a vírust.
Bővebben itt...
































Sportlinkek








Hirek keresés:





Fórum



Hírlevél

Regisztráció

Regisztráció módosítás


Felhasználónév:

Jelszó:





Autósport - Élre ugrott Leffler Csaba
2009-07-22 23:20:01
A Szlovák Nemzeti Autós Hegyiverseny-sorozat kilencedik futamát bonyolították le a napokban Pezinok Babán. Északi szomszédunk pontvadászatában rendszeresen rajthoz áll Leffler Csaba is. Az egri pilóta számára nem sétakocsikázással telt a legutóbbi viadal sem, hiszen az esemény egyben Európa-bajnoki futam is volt. Összesen tíz nemzet képviselői vetélkedtek egymással. Voltak indulók Svájcból, Németországból, Franciaországból, Horvátországból, Csehországból, Szlovákiából, Olaszországból, Szlovéniából, Ausztriából és Magyarországról. A Renault Megane Coupe-val versenyző "Lefi" előkelő helyezést tudhatott magáénak, mellyel az összesített értékelésben átvette a vezetést, géposztályában pedig megnyugtatónak tűnő előnyre tett szert. A következő futamot Jankov Vrsok-ban bonyolítják le.

A tapasztalt egri autóversenyző Leffler Csaba a következőképpen emlékezett vissza a hétvégi történésekre:

- A Szlovák Nemzeti autós Hegyiverseny Bajnokság kilencedik futamára július 17- én, péntek hajnalban indultam el. Megtehettem ezt a luxus, hiszen ellenfelem és kedves szlovák barátom Marián, segített a depóhelyem kijelölésében és így nem kellett már csütörtökön elutaznom.
Reggel hét óra előtt Palotai Gyuri megérkezett Komáromba és a határtól már együtt mentünk Pezinok Babára. Délelőtt sikerült az elsők között elvégeznem az adminisztratív átvételt.A depóhelyünk kialakítása volt a következő feladatunk, majd a rajtszám, illetve a kötelező reklámmatricák felragasztása után probléma nélkül átvették az autót a technikai gépátvételen. Ez a verseny a legrangosabb futam a bajnokságban, hiszen Európa Bajnoki futam is . Az előzetes nevezési lista alapján 149-en voltunk, de a versenyen 130-an rajtoltunk el. Tíz nemzet versenyzői között, különböző csoportokban és géposztályokban, hárman képviseltük Magyarországot. Szász László, Klink János és én.
Pénteken délután ötször felmentünk Gyurival a pályán és miután tökéletes részletességgel sikerült minden adatot visszamondanom, így este elmentünk a tíz kilométerre lévő szállásunkra. Szombaton délelőtt napsütéses időben teljesítettem a kötelező edzés első futamát és 2'4''-es időt értem el az 5100 m-es pályán. Ettől az időtől lényegesebben jobbat mentem 2007-ben, de nem aggódtam az elmaradás miatt, mert inkább a meglévő elméleti adatok legjobb alkalmazása volt a célom a Mégane-ra. A pályának a leggyorsabb része a rajt utáni kb. egy kilométer. Ebben a távban is van hat kanyar az első visszafordítóig. Az általam elért legnagyobb sebesség 185- 188 Km/h volt. Amint a mezőny visszaérkezett a depóba , közölték, hogy egy vihar érkezik a térségünkbe és valószínű két órás szünet lesz.
A vihar megérkezett és sajnos olyan heves volt, hogy törölték a délutáni második edzést.
Nem volt mit tennünk, amit lehetett menteni az óriási szélben, azt elpakoltuk és elmentünk a szállásunkra. Vasárnap reggel a depóban a romok eltakarítása után vártuk a verseny kezdetét. Az időjárás nagyon megtréfált. A felhők olyan gyorsan mentek, hogy emiatt pár percenként változott az időjárás az eső és a napsütés között. A rajtom előtt kb. tizenöt perccel eleredt az eső. Döntenem kellett, hogy milyen gumiabronccsal indulok, mert a sportbírók már jelezték, indulnom kell a rajtelőkészítő helyre. A vizes gumik mellett döntöttem és Gyuri segítségével egész hamar végeztünk. A szervízhelyről már rajtkészen, sisakban indultam el és a rajttól a hatodik voltam. Két perc és elkésem! Az eső nem esett, de az aszfalt vizes volt.
Ekkor azonban a pályán történt valamilyen probléma, mert leállították a futamot. Ettől az időponttól számítva kb. húsz perc telt el, amikor is én rajtoltam, de már a napsütés hatására felszáradt pályán a vízre való gumival. Vigyáztam a gumikra, de így is a pálya utolsó harmadától olyan mozgásokat produkált az autó az elmelegedett gumik miatt, ami nem tette lehetővé a leggyorsabb tempót. Az időm 2'49''. Tudtam, hogy az előttem indulókkal szemben most hátrányban leszek, de ezzel az idővel is az A-csoport abszolút értékelésében sikerült az ötödik helyet elérnem. A második versenyfutam előtt is felhős volt az égbolt, de a lehető legutolsó pillanatban a rajtidőm előtt visszacseréltük a slick gumikat. Jó döntésnek bizonyult, mert nem kezdett el esni az eső. A rajtom előtt fejben felmentem a pályán. Sikerült jól elrajtolnom és szinte mindent magvalósítottam, amit szerettem volna. A célból már Gyurinak mondtam, hogy az érzésem szerint 2'44'' alatt kell lenni az időmnek. Pár perc múlva kiírták a hivatalos időt, ami 2'41''! Egy teljes másodperccel jobb, mint az eddig elért legjobb időm!
Szuper! Nagyon örültem, mert egyéni pályarekordot mentem! A Pezinok Babán elért helyezésemmel ismét átvettem az éves abszolút értékelésben az első helyet és jelenleg a géposztályomban tíz ponttal vezetem a bajnokságot. Az autó ismét jól, hibátlanul működött.
Jelenleg egyeztetés alatt van a következő versenyen, Bánovce nad Bebravouban / Jankov Vrsok/ lévő indulásom lehetősége. Még nem biztos, de én úgy készülök, hogy indulok.

Köszönöm a segítőimnek és partnereinknek!
Jozef Proschinger úr, Katarina és Ján Droppa úr, Marián, Palotai György, Junior Auto Klub SK., Agriasport, Egri Média Centrum, Biomont Bt., Agria Racing Kft., Kerekes Kft., REA II Se., családom.



Rozsnaki Gábor
beküldött fotó







Kiadó az Egri Városi Sportiskola információ:   agriasport@agriasport.hu    Médiaajánlat    Impresszum - Kapcsolatfelvétel