Hegymászók halála

Legkevesebb nyolc hegymászó életét vesztette Nepálban, a Himalájához tartozó Gurdzsa-hegység megmászása közben, miután egy heves hóvihar elsöpörte el a táborukat, kilencedik társuk eltűnt
Bővebben itt...




























Sportlinkek








Hirek keresés:





Fórum



Hírlevél

Regisztráció

Regisztráció módosítás


Felhasználónév:

Jelszó:





PORTRÉ - Bemutatjuk Gyetvai Miklós autóversenyzőt
2008-04-14 10:54:07
Gyári kispolskival a Bamako-ralin? Gyetvai Miklós 48 évesen mondhatja el magáról, hogy autósportos pályafutása legszebb időszakát éli meg. A gyorsulási szakágban az ország legnépszerűbb, legismertebb pilótája. Ahol megjelenik a 500 lóerős kis Polskijával, garantált a közönségiker. Kategóriájában kétszeres magyar bajnok, Európa-Kupa futamok résztvevője, és a tervei szerint a Bamako-ralin is elindul. A dragpolski 3,4 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/óra sebességre.

Az egri pilóta 1981-ben Trabant 601-essel kezdte a pályafutását.
- Leffler Csabával indultunk a ralisoknál a túra osztályban. A folytatásban jött a Skodás-korszak. Három évig gokartoztam, Kesjár Csabával együtt versenyeztem. Majd pár évet kihagytam. A gyorsasági szakágba tértem vissza, itt szép időszaknak tartom a Formula Easteres esztendőket. A régi kocsival 2003-ig versenyeztem váltakozó sikerrel. Öt éve a gyorsulási szakágban indulok felturbózott kis Polskival.
- Az öt év alatt két autót is építettél.
- Előbb egy 300 lóerős diesel autóval indultam, majd egy 500 lóerős benzines motoros dragpolskival rajtoltam. Egy esztendőben két különböző kategóriában mindkét kocsival gyorsultam, napjainkban az 500 lóerős változat maradt. A profi bajnokságban indulok, a legerősebb géposztályban Subaruk és Audik között versenyzem. Az esős pálya nem kedvez a polskinak, de szárazon sikerül megelőznöm a jóval nagyobb autókat is. Az elmúlt hétvégén a Syma csarnokban vettem részt az Erotika-tunning kiállításon.
- Mit tervezel az idei évben?
- A gyorsulási bajnokságban szeretném sorozatban harmadszor is megszerezni az aranyérmet, az Arany Sisakot. A 2008-as esztendő nagy meglepetése lehet a Bamako-ralin való részvétel. Ehhez már 90 százalékban meg van a támogató. Külön öröm számomra, hogy valószínűleg gyári autóval a versenyben állhatok rajthoz. Lengyelországban az alagsorban még őriznek eredeti P126-osokat, amelyek közül kaphatok autót. Öt külföldi fellépést tervezek: Svájc, Szlovénia, Csehország, Szlovákia és Románia az úicél. Na és persze Bamako.
- A profi kategóriában indulsz, de úgy tudjuk civilben vállalkozóként dolgozol.
- Az elmúlt időszakban sok időt fordítok az autózással kapcsolatos dolgokra, de főállásban azért vállalkozó vagyok. Festés, burkolás a szakmám, sokfelé kell helytállnom. Támogatóim közül kiemelném a Santander pénzügyi befektetési társaságot, 100 százalékos partnerem a Bomba, segít a REWAX. Profi szerződésem van MNASZ-el, az EVO NEO válogatott versenyzőjeként. Erdős Csabával ketten rendelkezünk ezzel a lehetőséggel. Erdős kocsija 1500 lőerős, 7 méter hosszú dragspeciál, jó párost alkot a kispolskival.
- A család mennyiben partner az autósportos tevékenységedben?
- Szerencsére mindenben segítenek, támogatnak. A lányom Gyetvai Renáta élsportoló. Aerobikos, a jövő héten egyéniben és csapatban is indul a németországi világbajnokságon. A fiam Gyetvai Gergely már belekóstolt a kispolskizásba, érdekli a dolog, akár az utódom is lehet pár éven belül.
- Az egri sportbálon láthattuk az Arany Sisakot. Hogyan sikerült az árverés?
- Sajnos nem volt nagy érdeklődés a jótékony célú felajánlásomra. Fontosnak tartom megjegyezni, mindig is egriként versenyzem, egriként tartanak számon. Most vagyok a pályafutásom csúcsán, a legnehezebb feladat megtartani az elsőséget. Sokan pályáznak rá, de nem adom könnyen az első helyet. A Bamako-ralin való elindulás újabb szép feladat. A 2008-as év újabb sikereket és élményeket tartogat.
Ehhez kívánunk sok sikert az agriasport.hu portál szerkesztősége és olvasói nevében.


MNASZ Országos Gyorsulási Bajnokság és egyéb kiemelt gyorsulási versenyek időpontjai:

Április 20. – Kiskunlacháza (OB) Versenytáv: ¼ mérföld
Április 25. – Hungaroring Versenytáv: 1/8 mérföld
Május 11. – Hungaroring Versenytáv: 1/8 mérföld
Május 31. – Kunmadaras (OB) Versenytáv: ¼ mérföld
Június 14. – Kiskunlacháza (OB) Versenytáv: ¼ mérföld
Augusztus 9. – Hungaroring (OB) Versenytáv: 1/8 mérföld
Szeptember 27. – Kiskunlacháza (OB) Versenytáv: ¼ mérföld
Október 23. – Hungaroring (OB) Versenytáv: 1/8 mérföld

Agria Press
FOTÓ: Zagyi Tibor, Lénárt Márton, beküldött fotók








Kiadó az Egri Városi Sportiskola információ:   agriasport@agriasport.hu    Médiaajánlat    Impresszum - Kapcsolatfelvétel